DESAIN KURIKULUM KKNI DI PERGURUAN TINGGI KEAGAMAAN ISLAM (PTKI)

istikomah, istikomah (2018) DESAIN KURIKULUM KKNI DI PERGURUAN TINGGI KEAGAMAAN ISLAM (PTKI). DESAIN KURIKULUM KKNI DI PERGURUAN TINGGI KEAGAMAAN ISLAM (PTKI).

[img] Text
eprint desain kurikulum KKNI di PTKIS.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (229kB)

Abstract

In the world of education there are factors that are very important for the development of educational institutions, one of which is the curriculum. The curriculum has properties that are always adapted to the needs of a country. Therefore, the curriculum is always changing almost every year because there is a view of change from policy owners and educational figures. This study discusses how the education curriculum is adjusted or equated with the needs of the national and international job market. Kemenristekdikti designs policy products for universities to be able to harmonize skills called the Indonesian National Qualification Framework (KKNI). Keywords: Design, Curriculum , KKNI, Islamic Religion College Dalam dunia pendidikan terdapat faktor-faktor yang sangat penting untuk perkembangan lembaga pendidikan, salah satunya faktor tersebut adalah kurikulum. Kurikulum memiliki sifat yang selalu disesuaikan dengan kebutuhan yang ada di suatu negara. Maka dari itu, kurikulum selalu berganti hampir disetiap tahun karena ada pandangan perubahan dari para pemilik kebijakan dan tokoh-tokoh pendidikan. Kajian ini membahas tentang bagaimana kurikulum pendidikan disesuaikan atau disetarakan dengan kebutuhan pasar kerja tingkat nasional maupun internasional. Kemenristekdikti merancang produk kebijakan bagi perguruan tinggi agar dapat menyelaraskan keterampilan yang disebut dengan Kerangka Kualifikasi Nasional Indonesia(KKNI). Kata kunci : Desain Kurikulum, KKNI, Perguruan Tinggi Agama Islam

Item Type: Article
Additional Information: journal
Uncontrolled Keywords: Desain Kurikulum;KKNI;Perguruan Tinggi Agama Islam
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Faculty of Islamic Studies > School of Islamic Education
Depositing User: pai umsida
Date Deposited: 15 Aug 2019 05:23
Last Modified: 15 Aug 2019 05:23
URI: http://eprints.umsida.ac.id/id/eprint/6440

Actions (login required)

View Item View Item